Tvorba e-shopu Pardubice 10
Otevírací doba

Pondělí - Pátek

Tvorba e-shopu Pardubice 6
Třída Tomáše Bati 87

760 01 Zlín

E-shop design

E-shop design

Jak už bývá zvykem, staré trendy si vždycky najdou cestu zpět. Pěkným příkladem je styl e-shopů a webových stránek Vaporwave.

1. Konec klasickým přechodům
“scrollování”
Využívání e-shopů na telefonech se poprvé dostalo do vyšších čísel než na počítačích. Proto mnoho e-shopů se začalo zaměřovat na propracovanější zobrazování jejich stránek na telefonech. Díky dotykovým obrazovkám máme nyní možnost pohybu po obrazovce více směry než jen nahoru a dolů, doprava a doleva. Nyní se objevuje stále více e-shopů, které využívá “scrollování” všemi směry.
Více graficky propracované přechody
Zákazníci 21. století jsou typickým příkladem náročného zákazníka, kterého když neoslovíte nebo mu nenabídnete něco nového, tak jednoduše z Vašeho e-shopu odejde. Nemusíte však nabízet převratné zboží. Stačí si pohrát s grafickou stránkou vašeho e-shopu. Kreativní přechody mezi jednotlivými produkty, efekty při rozkliknutí produktů. To je přidaná hodnota e-shopu, která návštěvníka baví a stráví něm více času, což často vede k větší šanci ke konverzi.
2. Dva rozdílné přístupy k designu
Vaporwave
Jak už bývá zvykem, staré trendy si vždycky najdou cestu zpět. Pěkným příkladem je styl e-shopů a webových stránek Vaporwave. Typickým prvkem jsou fonty, které se vracejí z šedesátých a sedmdesátých let, přičemž v některých případech jsou tyto texty doplněný o třpytky. Abstraktní tvary, světlé růžová v kontrastu s jinou barvou nebo přechod barev jako z osmdesátých let. To vše spadá pod Vaporwave. Určitě to není pro každého, ale svou cílovou skupinu si to velmi rychle našlo.
Neutrální pozadí
I když si tento bod oponuje s Vaporwave, tak ne všechny e-shopy se rozhodly využít futuristické zobrazení. Mnoho z nich preferuje neutrální odstíny – světle hnědou, béžovou, šedou, atd. Přičemž bílá barva už je pasé. Díky méně křiklavým prvkům se veškerá pozornost upírá na nabízený produkt. Mnoho návštěvníkům dokáží být extravagantní design nepříjemný až dokonce i rušivý.
3. Menu středem pozornosti
Všichni moc dobře víme, že menu nalezneme na většině stránek v horní liště nebo v postranním banneru. Nyní se stále často setkáváme s designově propracovaným rozcestníkem přímo vprostřed stránky. Proč tomu však tak je? Většina zákazníků při návštěvě e-shopů míří přímo do menu nebo na vyhledávač, tak proč jim to neusnadnit a zároveň trochu neoživit?
4. Ovály místo kruhů
Kruhy jsou nedílnou součástí mnoha webových stránek obecně už nějaký ten pátek. Proto bylo zapotřebí tento element nějakým způsobem oživit. Zde přichází na řadu ovály, které nahradily klasický hranatý tvar tlačítek nebo rámů fotek. Přičemž se často objevují kruhová tlačítka, které se po najetím kurzorem na ně změní na válec. I když se jedná o malou drobnost, kterou budete dělat jinak než Vaše konkurence, tak stále přinášíte něco nového, co může návštěvníkovi uvíznout v paměti.